Om Valhal Fritidsklub

Valhal er en klub med 4. og 5. klasser, primært fra Katrinedalsskole.

Vi er placeret i hjertet af Vanløse, mellem Flintholm st. og Vanløse st., kun et stenkast fra Katrinedalsskole og en lille gåtur fra Grøndalsparken som vi sommetider bruger til boldspil og andre udeaktiviteter.

På Valhals matrikel er der et skønt udeareal, hvor året rundt, er plads til boldspil i vores boldbur, snobrød i bålhuset, mooncars, hygge i hængekøjerne, eller en svingtur i gyngen. Her kan du også deltage i en basketturnering, eller stå på rulleskøjter.

Rykker du indenfor vil du også her opleve et bredt udvalg af aktiviteter som favner de fleste interesser. Her har vi bl.a. et kreativt værksted med et ugentligt kreaprojekt som f.eks. at lave drømmefangere, male på porcelæn og glas, lave smykker, kumihimo, male malerier og meget mere. Til de computerinteresserede har vi et fedt computerrum med otte computere. Her foregår der en masse turneringer i spil som Fortnite, Bedwars, Fall Guys og Minecraft. Er du mere til at dase i en fatboy med en controller i hånden eller at hoppe rundt foran en Wii kan du dette i vores PlayStationrum. Skal der lidt mere fart på kan du deltage i en gang rundt om bordet, eller tage et slag pool med en kammerat i "sporten". Som noget særligt for Klub Valhal, kan man melde sig til et fast ugentligt bordrollespilshold, hvor man sammen med vores engagerede medarbejder udvikler sin karakter, tager på en rejse sammen og møder alverdens fantasivæsner. Har du en skuespiller gemt i maven er der også mulighed for at deltage på det ugentlige dramahold hvor man kaster sig ud i forskellige dramalege og øvelser og hvis det ønskes, kan det udmunde sig i en forestilling. Har alle disse aktiviteter gjort dig sulten, tilbydes der hver dag både frugt og et sundt, nærende økologisk mellemmåltid, fremstillet af det daglige personale, som alle har været i et forløb med Meyers Madhus og har lært en masse fantastiske opskrifter.

Derudover sætter vi også stor pris på at komme ud af huset, tuerne kan bl.a. gå til Zoologisk Have, AirTrix, Tivoli, Experimentariet, svømmehallen, skøjtehallen eller andre af børnenes ønsker.

En gang om ugen holder vi aftenklub, som er et tilbud til dig på 5. årgang. Her kan du komme og nyde et aftensmåltid med dine kammerater i klubben og efterfølgende deltage i en sjov fællesaktivitet. Sommetider har aftenklubben et tema, såsom fodboldaften, gameraften, smykkeaften eller andet og andre gange bliver aktiviteten aftale i fællesskab på aftenen.

I Valhal vægter vi også traditioner højt og vi arrangerer hvert år fester, forældrearrangementer, overnatninger mm. f.eks. i forbinde med højtider, afslutninger, ferier eller lignende.

Nogle af vores nyere traditioner her i Klub Valhal er kolonier. Vi afholder en efterårskoloni, hvor vi er afsted fra mandag-fredag i efterårsferien. Her lejer vi en koloni et sted i Danmark og tager sammen afsted i bud. På kolonien er der fokus på nye bekendtskaber og venskaber, aktiviteter, konkurrencer, fælles madlavning og meget meget mere. I den første uge af sommerferien tager vi afsted til festivalen "Vilde Vulkaner" hvor vi sover i telt og hører en masse god musik.

Åbningstider og kontakt finder du her