Om Sejlklubben Fritids- og Juniorklub

Sejlklubben er Fritidscenter Vanløses eneste klubtilbud, der rummer børn fra 4.-7. klasse, primært fra Vanløse Privatskole.
Klubben er beliggende i det naturskønne område ved Damhussøen og Engen, hvor børnene har mulighed for at opleve årets gang direkte fra hoveddøren.
Sejlklubben bestræber sig på at være et fristed for børnene, hvor de har mulighed for at være en del af et større fællesskab med plads til den enkelte i en afslappet atmosfære.
Som navnet antyder, har klubben sejlads på Damhussøen som aktivitet i perioden fra 1. maj til 1. oktober, hvor der er mulighed for at sejle i bl.a. optimistjoller, oppustelige kajakker samt kanoer.
Udover sejlads tilbyder klubben ligeledes almindelige klubaktiviteter som kreative udfoldelser, BMX, bordtennis, PlayStation, turer ud af huset, mv.
Dagligdagen byder på forskellige aktiviteter, hvorbørnen har rig mulighed for at have medbestemmelse og indflydelse på, hvad der skal ske - dette sker oftest via dialog med de voksne eller forslagskassen.
Der serveres ligeledes et enkelt eftermiddagsmåltid og der står altid frisk frugt fremme.
Igennem året vil der også være forskellige arrangementer som bl.a. overnatninger, fredagshygge, fester, koloni mv.

Sejlklubben er en af mindste afdelinger, der pt. er normeret til 110 børn i alt. Der er tilknyttet 4 faste personaler, der besidder forskellige kompetencer og interesser, så børnegruppen favnes bedst muligt.
Sejlklubben har åbent i tidsrummet kl. 13:30-18:00 hver dag - og for 5.-7. klasse er der ugentligt en aftenklub til kl. 20:00 med dertilhørende aftensmåltid.

Du finder information om klubkort og ind- og udmeldelse her

Åbningstider og kontakt finder du her